tiistai 10. helmikuuta 2009

Itsetutkiskelua ja Kylähullun kävely

Jotenkin jäi vaivaamaan nuo eilen kirjoittamani lauseet: "Miksi sitten osallistun siihen juoksuun? Tämä on tällainen joskus kuulemani asenne: kun minä maksan osallistumismaksun, niin minulla on oikeus suorittaa kisa loppuun asti."

Eihän tuo vastaus ole varsinainen syy, miksi aikoisin osallistua 3000m:n juoksuun veteraanien SM-halleissa. Aikoisin pitää sanoa siksi, että alkaa jotenkin jo itseäkin hirvittämään...

Ikävä todeta ja tunnustaa, mutta totta on: tuolla juoksulla on vain välinearvo. Sillä juoksulla ei ole pätkääkään itseisarvoa. Välinearvona se on yksi väline juoksukunnon saavuttamiseen kesään mennessä.

Tiedän, että useimmat harjoittavat kestävyysjuoksua pitkillä juoksuharjoituksilla. Minä en voi tehdä niin polven ongelmien takia (magneettikuvaus on huhtikuun alussa). Siksi lähestyn juoksusuoritusta lyhyillä harjoituksilla, jotka vastaavasti voivat olla reippaampia kuin pitkät lenkit. (No, oikeasti en ole juossut paljoakaan - olenhan uinut paljon viime aikoina!) Uskon ja tiedän, että niinkin voi saavuttaa ihan hyvän juoksukunnon, jos tekee muilla lajeilla pk-harjoitusta.

Pitkistä juoksuista puheen ollen, olen kuitenkin suunnitellut kokeilevani pitkää suoritusta, esim. maratonia tulevana keväänä. Mutta missään nimessä en lähde mihinkään nimekkääseen massatapahtumaan, vaan johonkin pienenpieneen maratonjuoksuun (-kävelyyn). Se on sitten ihan salaisuus, mihin osallistun, ehkä kuitenkin julkinen salaisuus jossakin vaiheessa.

Pisimmät suoritukseni ovat 30km maantietä kävellen - kaksi kertaa tehtynä. Niillä kävelyillä olen ansainnut "hullun paperit". "Hulluus" on voimassa vuoden suorituspäivästä lähtien. (Niinpä minulla on tälläkin hetkellä paperit kunnossa!) Uudet hullun paperit saa muuten perjantaina 15.5.2009 osallistumalla Kylähullun kävelyyn Lappeenrannasta Vainikkalaan. Minä ainakin menen. Kaikenlaisia mitaleja sitä kaikenlaisista suorituksista jaellaan ympäri maailmaa - Hullun Paperit saa vain täältä Lappeenrannasta!

Ei kommentteja: